Επανέρχεται
ο Γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής με
δηλώσεις του στο θέμα των ΚΟΙΝΣΕΠ και τις προγραμματικές συμβάσεις που
συνάπτουν με τους Δήμους κρούοντας τον «κώδωνα του κινδύνου» για νέα
γενιά σκανδάλων.
Όπως αναφέρει με δηλώσεις του στην «Καθημερινή» ο κ. Ρακιντζής αντικείμενο διερεύνησης αποτελούν τρεις προγραμματικές συμβάσεις ΚΟΙΝΣΕΠ με το Δήμο Λαμίας οι οποίες όμως δεν έχουν ακόμα υπογραφεί αλλά τους έχει δοθεί έγκριση κατάρτισης.
Προγράμματα λειτουργίας υπηρεσιών φιλοξενίας και απασχόλησης παιδιών, υπηρεσίες καθαριότητας, ανάδειξη ιστορικών και αρχαιολογικών χώρων όπως οι Θερμοπύλες, κτηνιατρικές δραστηριότητες, είναι το αντικείμενο προγραμματικών συμβάσεων χιλιάδων ευρώ που καταρτίζονται εσχάτως μεταξύ δήμων και δημοτικών επιχειρήσεων με Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ).
Σύμφωνα με τον κ. Ρακιντζή ‘’η ύπαρξή τους καθώς και η σύναψη των εν λόγω συμβάσεων προβλέπεται από το νομοθετικό πλαίσιο, αυτό που δεν προβλέπεται ωστόσο είναι η απευθείας ανάθεση έργων στις ΚΟΙΝΣΕΠ’’.
«Υπό το πρόσχημα και την κάλυψη μιας προγραμματικής συμφωνίας και του κοινωνικού σκοπού που οι επιχειρήσεις αυτές επιδιώκουν, δεν επιτρέπεται να υποκρύπτεται απευθείας ανάθεση», αναφέρει ρητά απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η συγκεκριμένη απόφαση (πράξη 250-2013) εκδόθηκε επί προγραμματικής συμβάσεως μεταξύ δήμου και ΚΟΙΝΣΕΠ για την πρόσληψη προσωπικού προκειμένου να λειτουργούν βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί του δήμου. Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 673.406 ευρώ και εν προκειμένω το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε την υπογραφή της σύμβασης, καθώς διαπίστωσε μη τήρηση των διατάξεων περί προμηθειών του Δημοσίου και του ελεύθερου ανταγωνισμού λόγω απευθείας ανάθεσης του έργου.
Αντίστοιχου ύψους ποσά περιλαμβάνονται σε προγραμματικές συμβάσεις ΚΟΙΝΣΕΠ με άλλους δήμους, οι οποίες βρίσκονται στο στόχαστρο του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή.
Μιλώντας στην «Κ», ο κ. Λέανδρος Ρακιντζής κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και κάνει λόγο για «μια νέα γενιά ΜΚΟ» που κινδυνεύει να δημιουργηθεί εάν δεν υπάρξει κάλυψη των κενών της νομοθεσίας, από την οποία δεν ορίζονται σωρεία θεμάτων, όπως π.χ. το ασφαλιστικό και το φορολογικό καθεστώς των μελών των ΚΟΙΝΣΕΠ. Όπως επισημαίνει ο κ. Ρακιντζής από τη συνεργασία ΚΟΙΝΣΕΠ και δήμων υπάρχει κίνδυνος «νομολογιακά να θεωρηθούν οι ΚΟΙΝΣΕΠ παρένθετα πρόσωπα με εργοδότες τους ΟΤΑ γιατί θα ικανοποιούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες». «Οι ΟΤΑ θα πρέπει να τηρούν με ευλάβεια τις κείμενες διατάξεις για να αποφευχθεί ο κίνδυνος δημιουργίας μιας νέας γενιάς ΜΚΟ», καταλήγει ο κ. Ρακιντζής.
Στο στόχαστρο των αρχών βρίσκονται σωρεία προγραμματικών συμβάσεων που αφορούν έργα χιλιάδων ευρώ μεταξύ δήμων και ΚΟΙΝΣΕΠ. Κοινός παρονομαστής είναι η καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των κονδυλίων από τα δημοτικά ταμεία και η έμμεση πρόσληψη, διά των ΚΟΙΝΣΕΠ, εργαζομένων με διαδικασίες… εξπρές.
Δήμος Λαμιέων
Αντικείμενο διερεύνησης αποτελούν τρεις προγραμματικές συμβάσεις του Δήμου Λαμιέων με ΚΟΙΝΣΕΠ.
• Η πρώτη, με την ΚΟΙΝΣΕΠ «Φθιωτική Κοινωνική Συνεργασία» αφορά φιλοξενία και απασχόληση 225 παιδιών. Το κόστος του ανέρχεται σε 149.469,60 ευρώ συν τον ΦΠΑ, ενώ εξ αυτών ο δήμος θα καταβάλει το καθαρό ποσό, η κοινωφελής επιχείρηση 12.000 ευρώ και η ΚΟΙΝΣΕΠ 2.500 ευρώ.
• Η δεύτερη σύμβαση με την ΚΟΙΝΣΕΠ «Θερμοπύλες» αφορά ποσό 85.900 ευρώ για την ανάπτυξη προγράμματος ανάδειξης του «καινοτομικού κέντρου ιστορικής ενημέρωσης Θερμοπυλών». Ο δήμος καλείται να καταβάλει 75.158 ευρώ, η δημοτική επιχείρηση 8.700 ευρώ και η ΚΟΙΝΣΕΠ 2.040.
• Η τρίτη σύμβαση με την ΚΟΙΝΣΕΠ «Καθαρή Πόλη» αφορά τον τομέα της καθαριότητας. Το συνολικό τίμημα για τέσσερις μήνες είναι 75.000 ευρώ, εκ των οποίων η ΚΟΙΝΣΕΠ θα καταβάλει 2.150 ευρώ.
Την έγκριση κατάρτισης των τριών προγραμματικών συμβάσεων επιβεβαιώνει με έγγραφό του ο δήμαρχος Λαμιέων Γ. Κοτρωνιάς, επισημαίνοντας ωστόσο ότι καμία επιχορήγηση δεν έχει δοθεί από τον δήμο, καθώς εκκρεμεί ο έλεγχος νομιμότητας των συμβάσεων.
http://www.lamiakos-typos.gr
Όπως αναφέρει με δηλώσεις του στην «Καθημερινή» ο κ. Ρακιντζής αντικείμενο διερεύνησης αποτελούν τρεις προγραμματικές συμβάσεις ΚΟΙΝΣΕΠ με το Δήμο Λαμίας οι οποίες όμως δεν έχουν ακόμα υπογραφεί αλλά τους έχει δοθεί έγκριση κατάρτισης.
Προγράμματα λειτουργίας υπηρεσιών φιλοξενίας και απασχόλησης παιδιών, υπηρεσίες καθαριότητας, ανάδειξη ιστορικών και αρχαιολογικών χώρων όπως οι Θερμοπύλες, κτηνιατρικές δραστηριότητες, είναι το αντικείμενο προγραμματικών συμβάσεων χιλιάδων ευρώ που καταρτίζονται εσχάτως μεταξύ δήμων και δημοτικών επιχειρήσεων με Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ).
Σύμφωνα με τον κ. Ρακιντζή ‘’η ύπαρξή τους καθώς και η σύναψη των εν λόγω συμβάσεων προβλέπεται από το νομοθετικό πλαίσιο, αυτό που δεν προβλέπεται ωστόσο είναι η απευθείας ανάθεση έργων στις ΚΟΙΝΣΕΠ’’.
«Υπό το πρόσχημα και την κάλυψη μιας προγραμματικής συμφωνίας και του κοινωνικού σκοπού που οι επιχειρήσεις αυτές επιδιώκουν, δεν επιτρέπεται να υποκρύπτεται απευθείας ανάθεση», αναφέρει ρητά απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Η συγκεκριμένη απόφαση (πράξη 250-2013) εκδόθηκε επί προγραμματικής συμβάσεως μεταξύ δήμου και ΚΟΙΝΣΕΠ για την πρόσληψη προσωπικού προκειμένου να λειτουργούν βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί του δήμου. Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 673.406 ευρώ και εν προκειμένω το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε την υπογραφή της σύμβασης, καθώς διαπίστωσε μη τήρηση των διατάξεων περί προμηθειών του Δημοσίου και του ελεύθερου ανταγωνισμού λόγω απευθείας ανάθεσης του έργου.
Αντίστοιχου ύψους ποσά περιλαμβάνονται σε προγραμματικές συμβάσεις ΚΟΙΝΣΕΠ με άλλους δήμους, οι οποίες βρίσκονται στο στόχαστρο του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιντζή.
Μιλώντας στην «Κ», ο κ. Λέανδρος Ρακιντζής κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και κάνει λόγο για «μια νέα γενιά ΜΚΟ» που κινδυνεύει να δημιουργηθεί εάν δεν υπάρξει κάλυψη των κενών της νομοθεσίας, από την οποία δεν ορίζονται σωρεία θεμάτων, όπως π.χ. το ασφαλιστικό και το φορολογικό καθεστώς των μελών των ΚΟΙΝΣΕΠ. Όπως επισημαίνει ο κ. Ρακιντζής από τη συνεργασία ΚΟΙΝΣΕΠ και δήμων υπάρχει κίνδυνος «νομολογιακά να θεωρηθούν οι ΚΟΙΝΣΕΠ παρένθετα πρόσωπα με εργοδότες τους ΟΤΑ γιατί θα ικανοποιούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες». «Οι ΟΤΑ θα πρέπει να τηρούν με ευλάβεια τις κείμενες διατάξεις για να αποφευχθεί ο κίνδυνος δημιουργίας μιας νέας γενιάς ΜΚΟ», καταλήγει ο κ. Ρακιντζής.
Στο στόχαστρο των αρχών βρίσκονται σωρεία προγραμματικών συμβάσεων που αφορούν έργα χιλιάδων ευρώ μεταξύ δήμων και ΚΟΙΝΣΕΠ. Κοινός παρονομαστής είναι η καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των κονδυλίων από τα δημοτικά ταμεία και η έμμεση πρόσληψη, διά των ΚΟΙΝΣΕΠ, εργαζομένων με διαδικασίες… εξπρές.
Δήμος Λαμιέων
Αντικείμενο διερεύνησης αποτελούν τρεις προγραμματικές συμβάσεις του Δήμου Λαμιέων με ΚΟΙΝΣΕΠ.
• Η πρώτη, με την ΚΟΙΝΣΕΠ «Φθιωτική Κοινωνική Συνεργασία» αφορά φιλοξενία και απασχόληση 225 παιδιών. Το κόστος του ανέρχεται σε 149.469,60 ευρώ συν τον ΦΠΑ, ενώ εξ αυτών ο δήμος θα καταβάλει το καθαρό ποσό, η κοινωφελής επιχείρηση 12.000 ευρώ και η ΚΟΙΝΣΕΠ 2.500 ευρώ.
• Η δεύτερη σύμβαση με την ΚΟΙΝΣΕΠ «Θερμοπύλες» αφορά ποσό 85.900 ευρώ για την ανάπτυξη προγράμματος ανάδειξης του «καινοτομικού κέντρου ιστορικής ενημέρωσης Θερμοπυλών». Ο δήμος καλείται να καταβάλει 75.158 ευρώ, η δημοτική επιχείρηση 8.700 ευρώ και η ΚΟΙΝΣΕΠ 2.040.
• Η τρίτη σύμβαση με την ΚΟΙΝΣΕΠ «Καθαρή Πόλη» αφορά τον τομέα της καθαριότητας. Το συνολικό τίμημα για τέσσερις μήνες είναι 75.000 ευρώ, εκ των οποίων η ΚΟΙΝΣΕΠ θα καταβάλει 2.150 ευρώ.
Την έγκριση κατάρτισης των τριών προγραμματικών συμβάσεων επιβεβαιώνει με έγγραφό του ο δήμαρχος Λαμιέων Γ. Κοτρωνιάς, επισημαίνοντας ωστόσο ότι καμία επιχορήγηση δεν έχει δοθεί από τον δήμο, καθώς εκκρεμεί ο έλεγχος νομιμότητας των συμβάσεων.
http://www.lamiakos-typos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου