Τι καταγράφει σε υπόμνημά της η εθνική ομοσπονδία τυφλών
Με αναλυτικό υπόμνημα προς το υπουργείο Παιδείας που κατατέθηκε στις 14 Απριλίου, η εθνική ομοσπονδία τυφλών (ΕΟΤ) παραθέτει μία προς μία, όλες τις παραβιάσεις τον τελευταίο χρόνο κρίσιμων κεκτημένων στον χώρο της ειδικής εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με την ΕΟΤ η οικονομική κρίση δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για την παραβίαση θεμελιωδών δικαιωμάτων στον “ευαίσθητο” χώρο της ειδικής εκπαίδευσης. Η ΕΟΤ - με αφορμή την διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου για το «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής» του υπουργείου παιδείας και τη συνεδρίαση της Υποεπιτροπής για τα θέματα των ατόμων με αναπηρία της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου της Βουλής των Ελλήνων της 14ης Απριλίου 2011 για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση – παρεμβαίνει σε δεκαπέντε σημεία όπου οι παραβιάσεις κεκτημένων είναι κραυγαλέες, αιτούμενη αντίστοιχες διορθωτικές από πλευράς υπουργείου ενέργειες.
Επιγραμματικά, το υπόμνημα της ΕΟΤ αγγίζει θέματα όπως : Τις παράλληλες στηρίξεις από εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης στα πλαίσια του τρέχοντος ΕΣΠΑ, δίχως καν στοιχειώδη εκπαίδευση και εξοικείωση με τις ποικίλλες μορφές αναπηρίας. Την μη μετεκπαίδευση και εξειδίκευση των παιδαγωγών σε μιά μόνο αναπηρία ώστε να είναι επαρκείς στο εκπαιδευτικό τους έργο. Τις δραματικές ελλείψεις εδώ και ενάμισι χρόνο ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (ειδικών μηπιαγωγών και δασκάλων) στις δομές ειδικής εκπαίδευσης. Την μη κατάργηση του αναχρονιστικού Ν3699/2008 για την ειδική εκπαίδευση, παρότι τούτο ήταν προεκλογική δέσμευση των κυβερνώντων. Την διασφάλιση του απρόσκοπτου δικαιώματος στο σχολικό βιβλίο για τους μαθητές με απώλεια όρασης.
Στεκόμαστε αναλυτικότερα στο τελευταίο σημείο που αναδύει έντονα οσμή σκανδάλου. Το ζήτημα έχει ως εξής :
Δια της μεθόδου “αποφασίζομεν και διατάσσομεν” το υπουργείο παιδείας χορηγεί από φέτος τα σχολικά βιβλία στους με απώλεια όρασης μαθητές αποκλειστικά και μόνο σε ηλεκτρονική μορφή. Επί της αρχής, τούτο είναι αδιανόητο. Η δια νόμου κατοχυρωμένη γραφή των τυφλών είναι η γραφή Braille, πως είναι δυνατόν λοιπόν αναρωτιέται ο κοινός νους (και η ΕΟΤ) να μην προσφέρονται στους τυφλούς μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τα βιβλία σε εκείνη τη μορφή της γραφής που ο νόμος τους αναγνωρίζει ως “δική” τους;
Από φέτος, λοιπόν, τέρμα τα βιβλία σε γραφή Braille, πλήθος εξαιτίας αυτού οι διαμαρτυρίες από όλη την Ελλάδα. Σημειωτέον ότι οι μαθητές με προβλήματα όρασης είναι ιατρικά απαράδεκτο να περνούν ώρες ολόκληρες μπροστά από την οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή, διότι η κατάσταση αυτή είναι γνωστό ότι επιβαρύνει και ανθρώπους με υγιή όραση. Μιά ανακούφιση των ιατρικών επιπτώσεων από την υποχρεωτική πλέον πολύωρη χρήση Η/Υ θεωρείται η χορήγηση στους μαθητές με απώλεια όρασης οθόνης μεγέθυνσης χαρακτήρων (CCTV) ή η χορήγηση των βιβλίων σε μεγαλογράμματη μορφή. Ουδέν! Μαθητές εκτεθιμένοι, υπουργείο παιδείας που τους αντιμετωπίζει – δίχως υπερβολές – ως εχθρούς!
Ιδου και η οικονομική πλευρά του όλου θέματος: Τα υφιστάμενα τυπογραφεία γραφής Brailleπου υπάρχουν στο ενιαίο Κέντρο Εκπαίδευσης Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, δεν υπάρχει πλέον λόγος να χρηματοδοτούνται. Ιδού και η αντιπρόταση κοινής λογικής της ΕΟΤ : Επιβάλλεται να χρηματοδοτηθούν από το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να παρέχουν έγκαιρα και απρόσκοπτα τα σχολικά βιβλία στους τυφλούς μαθητές και στους μαθητές με προβλήματα όρασης κατά την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς. Συνακόλουθα , στο ενιαίο πλέον ΚΕΑΤ επιβάλλεται να υπαχθεί και η μονάδα παραγωγής βιβλίων με μεγεθυσμένους χαρακτήρες που σήμερα υπολειτουργεί στο Αγρίνιο. Στο σύνολό τους δε όλες οι παραπάνω υπηρεσίες να υπαχθούν στο «ΔΙΟΦΑΝΤΟ», υπεύθυνο σύμφωνα με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου του υπουργείου παιδείας για την έκδοση των βιβλίων όλου του μαθητικού πληθυσμού της Χώρας.
Αντί επιλόγου: Η στέρηση του αναφαίρετου δικαιώματος των μαθητών με απώλεια όρασης να διαθέτουν στην γραφή Brailleτο σχολικό βιβλίο εξ’ ορισμού τους κατηγοριοποιεί σε μαθητές δεύτερης κατηγορίας. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το υπουργείο παιδείας δεν τηρεί ούτε τα στοιχειώδη προσχήματα.
Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου